Wednesday, June 17, 2009

sEtaPak dEmi sEtaPak ku meLangKaH

bergelar seorang penuntut di kolej matrikulasi bukanlah sesuatu yang mudah,kesabaran dan ketekenunan dalam menimba ilmu amatlah diperlukan.

nasib diri dan masa depan seakan2 berada di hujung tanduk.silap langkah jawabnya terpaksa 'terkandas' di dunia matrikulasi.

aku bersyukur atas segala semua usaha,aku berjaya keluar dari kepompong dunia kolej itu sendiri.

kini,diriku mengatur langkah,membina dan melakar garisan hidup untuk mencapai segala cita2 dan impian yang selama ini aku idam2kan.



suatu hari.........................................................................


sms ku terima...



salam rynna,

erm,cmna skrg?after kuar dari matrik ni ada planing

nk smbung stdy kat mana???

kau ada apply MSU???



hatiku terdetik seketika.MSU????????????

erm,biar jala.aku pun actually tak tau pun apa MSU tu.

universiti ind0n erk??uni kat sana ada jugala aku apply

itu pun saja2 nak apply.

hinggalah satu ari,aku terlihat iklan ttg MSU di tv.aku pun

terus surf internet,apply jew terus...........

rezeki tak kemana,keesokan harinya,panggilan telefon ku terima dari encik Amin salah seorang acedemic counselor mengatakan aku mendapat tawaran dalam course biomedicine.urm...not bad..

selaras dengan minat dan impian ku BIO+MEDIC..

tapi seksa jugala tunggu,surat tak sampai2 setelah berminggu2 lamanya.dh banyak kali dah telefon bahagian MSU sendiri.dah dekat 3 sampul surat dah di pos tapi tak juga sampai.Encik Amin kata mungkin ada masalah tentang proses pos surat tersebut.terdetik dalam hatiku,"apa pedalaman sangat ka tempat tinggal aku ni,taulah kat sabah.tapi sabah sekarang dah maju bah!pos surat pun dah masuk 3 minggu masih tak sampai2" hinggalah satu saat...............

mama dan papa kat ruang tamu tengah bincang sesuatu.kata hatiku terdetik ingin mengetahui apa yang mama dan papa sedang bincangkan.dari jauh ku lihat gelagat mereka berdua...kulihat kertas putih yang mama pegang ada lambang bunga raya warna merah.urm,memang sahlah itu la surat yang aku tunggu2 selama ni..tapi kenapa mama dan papa sembunyikan???




sebenarnya..mama dan papa tak mampu nak tanggung kos perbelanjaan di sana.

so,dorang sembunyikanlah surat tersebut...ermmmmm...tak apalah mungkin dah takdir dah tentukan segalanya dan mungkin ALLAH dah sediakan yang lebih baik untuk aku pada masa yang akan datang.ala...UPU belum keluar lagi la,tunggu jela UPU,rite???


s000000000000..........

kepada semua kawan2,lepasan STPM dan setaraf

jom kita check UPU ramai2

hari jumaat ni,19 jun 2009

jam 11.00 pagi

n bleh la melayari

LAMAN WEB RASMI KEMASUKAN IPTA



go0d lucK semua.....


No comments: