Tuesday, September 1, 2009

HaTikU sAyU dI siRaM sEdiKit tAzkiRah


Bismillahirahmanirahim

dEaR mY bL0g..

Alhamdulillah hari ni dah masuk 12 hari kita berpuasa

walaupun perut lapar tapi rohani kita jangan x makan juga


makanan rohani cgt3 penting untuk jiwa dan iman kita..


urm..macam tula kata ustazah rina dulu


cebb rina ni malas nak dengar tazkirah


kalau duk depan mulut asyik pot pet pot pet


x reti duk diam n dgr bek2 apa yg dismpaikan


cmpai la ari ni..kwn rina..yang di beri nama mohd farisd


sempat juga menghidangkan juadah..bukan juadah berbuka tapi..


juadah untuk santapan sang hati dan jiwa yang gersang sejak menjejakn kaki


kat unimas nie...


dia tegur ngn kitorang,kita mesti amalkan hidup islam


kena tutup aurat,kena jaga pergaulan,urm..macam2 lagila


dia pun ceritala........nanti kat akhirat nanti orang2 kafir akan berkumpul di satu tempat


lepastu nanti Allah akan tanya dorg..knp x masuk islam???


lpas tu nanti dorang mesti cakap yang orang Islam sendiri tak pernah nak bagitau yang

agama islam itu adalah agama yang benar....


oleh itu,sebelum terseksanya orang kafir..kita yang akan menerima dahulu seksaan dan

azab dari Allah....


Eeeee..tkutnya...macam mana kita nak bagitau ngn dorang????


nanti dorang x kwn ngn kita la,,


nanti jadi masam2 muka la...


em...susah2..memang betul apa orang cakap..


bukan senang nak berdakwah sebenarnya..


s0ooooooooooooooo...


kawan2 sekalian,sama2 kita bincang macam mana nak selesaikan masalah ni supaya kita

bukan tergolong dari orang-orang yang terseksa sebelum orang kafir..


juz dr0p your comment k? =) tima kaci




No comments: