Wednesday, June 2, 2010

kEbahagiaan ku (part 1)

Dear Diary,,
hati kecil sering tertanya-tanya
kenapa perlu ada DERITA di sebalik KEBAHAGIAAN??
mungkin betul apa orang cakap
"setiap yang berlaku pasti ada hikmahnya" yang penting..kita SABAR..
aku juga pernah melalui detik2 yang serupa..
demi mencapai KEBAHGIAAN,,
aku sanggup diulit derita..
memang sakit+perih+pahit..
terkulai diri terkapai-kapai dalam penderitaan..
Crying 1
walau sudah berkurun lama berlalu..
tapi,,kisah lalu susah nak dikikis+dibuang dri hidup ini..
aku pertahankan cinta seseorang..
dialah cinta pertamaku..
satu2nya lelaki yang berjaya menakluki+mencuri hatiku..
dia bukanlah seorang lelaki yang kaya harta,,
hidup mewah jauh sekali,,
dia berusaha keras demi mendapatkan sedikit wang
hanya semata-mata beli reload card spya dapat kol aku masa cuti
sanggup mengikat perut sebab nak beli hadiah (barang idaman) aku dulu..
malahan,,pernah menitis air mataku masa meraikan anniversary yang ke 4 tahun dulu
excited sangat2 bila dia cakap nak bawa aku keluar makan..
merasa jugala makan luar time smbut annvrsry kan..
memg dressing masa tu,,jgn cakapla..hehehe
ingatkan dia mau bawa pegi mana.............
rupa2nya,,just makan goreng pisang di tepi padang yang panas ja..
aku memang dah naek berang sangat2,,
memang marah sangat2,,
macam2 aku ckp sama dia..
Mean

malam tu,,dia cuba pujuk,,
aku masih ingat lagi kata2 dia..

"maaf,aku tak mampu nak bawa makan di hotel atau restoran yang mewah,
aku hanya mampu belikan goreng pisang saja dan duduk di tepi padang,
aku juga tak mampu nak belikan hadiah annvrsry yang mahal2
tapi aku masih mampu berusaha apapun untuk mendapatkan
hadiah yang kau idamkan,hutang dengan kawan,,terpaksa kerja bancuh simen
semata2 mahu buat kau tersenyum..
aku teringin sangat dapat lihat senyuman terukir di bibir mnis mu..
tapi.................
maafkan aku,,aku bukanla seorang yang SEMPURNA buat dirimu sayang"

tika kata2 ini terpacul di bibirnya..
air mata ku deras mengalir..
Crying 2
aku bukanlah perempuan yang tahu bersyukur..
aku perempuan yang ego..
entah kenapa malam tu rasa sayu sangat..
hanya air mata saja jadi saksi saat tu..
dia juga bukanlah lelaki yang dikatakan "hensem"
apatah lagi "bergaya"
cuma,,rupanya seorang sajala yang buat hati sentiasa tenang,,
mata sejuk memandang,,bagi aku diala lelaki yang paling hensem..
kalau nak beli apa-apa benda,,mesti fikir pasal family n adik2 dia..
biasala,,anak sulung,,sampaikan,,satu hari dia pernah britahu
yang dia rasa mau kerja dulu n sara semua adik2 dia..
pastikan adik2 dia berjaya dahulu n dapat masuk U
baru dia akan fikir psal diri dia sendiri..
tapi masa tu,,aku langsung tak setuju...
aku tak akan benarkan dia korbankan masa depan dia..
akhirnya,,atas berkat nasihat dan teguran aku..
dia berubah fikiran,,dia akan jadi role model yang terbaik bagi adik2 dia
dia akan berusaha keras untuk mejejakan kaki ke menara gading nanti..
dia baik sangat2,,sanggup berkorban apa saja demi orang tersayang..
diala MOHD.SHAFIQ ULKASEH

walau kadang2 dia gila2,suka buat lawak,sentiasa senyum
tapi jauh di sudut hatinya penuh penderitaan
walau kadang2 tengok luaran nampak ganasss,,
tapi hati dia lembut,,mudah tersentuh..

tapi..satu persoalan yang belum lagi aku dapat rungkaikan..
KENAPA AKU MENCINTAI DIA?
aku pun tak tahu kenapa sebenarya aku cintakan dia..
serius!!aku x tahu kenapa...
x tahu kenapa aku sanggup bemati-matian hanya sebab dia
yang aku tahu,,aku cintakan dia sebab dia MOHD SHAFIQ ULKASEH SUFIAN
hanya satu ja lelaki macam dia..
x sama macam orang lain.....
hanya hati saja yang tahu jawapnya..

erm,,dari first perkenalan lagi macam2 dugaan yang kami lalui..
tapi....nantila,,nanti baca lagi kisah kebahagiaanku part2 k :))
mata dah ngntuk dah..hehe jgn lupa.. daaaa~
tyme 2 sleep~
PJs



by love from me:
rynna
Teddy





No comments: