Thursday, July 15, 2010

Berdiri atas kaki sendiri= B.E.R.D.I.K.A.R.I!~

Hai! Assalamualaikum~
Chick Emoticons
Diaryku,
sekarang ni rasa dunia diri dah semakin berubah
sekarang saya mesti terima hakikat yang saya x boleh nak bergantung
dengan orang lain lagi..
saya kena buat semua kerja dengan sendiri!
Chick Emoticons
saya kena belajar Berdiri Atas Kaki Sendiri= BERDIKARI~
yeeah! saya mesti boleh buat!~
Chick Emoticons
saya akui,sebelum ni,nak buat keputusan pun susah..
bila orang tanya,,
"Rina nak ice cream vanilla or chocolate?"

saya mesti jawab: "mana2 sajala!"

simple jek jawab macam tu, x boleh ka ada pendirian diri sket!
erm,,itula Arinah yang sebenarnya~
Chick Emoticons
bukan x mau pilih,cuma kadang2 takut keputusan yang di buat
boleh lukakan hati+perasaan orang..
sebab tu x kisah,walau hati nak mam ice cream chocolate,,
tapi takut si kawan yang satu nak mam ice cream vanilla,
so~ bagi saya x apala kalau nak mam vanilla pun,,yang penting orang lain happy~

tapi..........
bila saya cakap macam tu..mesti MR.S tu marah~
dia cakap macam ni..

"oo,,so nanti kalau ada rombongan lain yang meminang n mama tanya nak kahwin ngn
lelaki tu or nak kahwin ngan aku.. x kan nak jawab, mana2 sajala!!! "

hahaha,,sebab tu la pendirian diri tu penting..
fikir pasal diri sendiri dulu
baru fikir orang lain~ erm,,mana2 sajala! :p

tapi terima kasihla banyak ya MR.S
nasib baik dia ni jenis orang fikiran matang
banyak bagi nasihat+bimbingan..
n SABAR jek layan kerenah saya selama ni,,
hehe,,dia bagi nasihat suruh ambek lesen kereta awal2
saya pula yang marah2+naik angin x tentu pasal~
really sorry tau :P
yala,saya takut nak drive kereta ni
kalau kereta sorong boleh la kot! :P

hehe,,so mulai sekarang saya mesti ada pendirian diri,,yang penting diri saya dulu baru fikir diri orang lain~
oppss!! bukan PENTINGKAN DIRI SENDIRI
tapi.........itulah hakikat nya kalau kita hidup di zaman sekarang

pentingkan diri kita,tapi kita mesti tolong orang lain juga..

sekarang pun dah nak kena pilih tempat LI aka latihan industri
fikir2 nak dekat2 dgn rumah ja,malas nak cari rumah sewa+fikir transport ag
dah la sorang2,,tapi.........
saya kan dah cakap nak berdikari,so..
saya nak pilih kat labuan pulau mutiara..
hek2,jauh dari rumah..nun di seberang sana...
harap2 la,saya akan belajar berdikari n buat kerja semua atas usaha saya sendiri..

yeaa~ tomorrow really busy dgn orientation budak2 junior
so, kalau ada masa+kesempatan
InsyaALLAH,,saya akan share nanti~

yang penting........hidup kena selalu happy!! :))
Chick Emoticons

by love from me:
Love Emoticons
arinah

No comments: