Saturday, July 10, 2010

Setia VS Layannnn?????

Dear Diary,
Setia VS Layann??
Cute EmoticonsHehe~ tetiba plak dgn tajuk nie..
tapi,,actually..senario macam nie
memang dah lama tergaul sebati dengan kehidupan seharian..
rasa2nya memang semua pun pernah lalui senario macam ni..
especially pada kaum hawa..

jadi PEREMPUAN SETIA ????????????
Cute Emoticons
ermm,nak jadi PEREMPUAN SETIA
Xlah sesenang yang saya fikirkan..

"Ala just SETIA+PERCAYA..
dah habes cerita,,
itupun nak pening2 ka"???
Cute Emoticons

memang la,
cakap memang SENANG..
saya pun dah setia hampir 7 tahun..
Alhamdulillah,x sangka dah sampai ke tahap ni
Love Emoticonsmasih kekal+kukuh+utuh sampai ke hari ini..
dia pembuka cerita KISAH CINTA dalam hidup saya
harap2 dia la juga penamat segala kisah cinta ni juga..amin3..


Gambar zaman sekolah :))

tapi sebenarnya nak jadi setia memang x susah
yang susah nya dengan perangai manusia yang banyak ragam..
bukan sekali dua,dah banyak kali tragedi ni berlaku dalam hidup saya
xda kudrat nak mengelak semua tu,
yala saya pun manusia biasa yang serba kekurangan..
Cute Emoticons

Bila someone hadir dalam hidup,
xnak la layan,yala nak jadi setia
tapi,,orang cakap kita sombong la+ itu la..
macam2 orang kata ngn kita..
Cute Emoticons

orang cakap,,"apalah salahnya saja nak berkawan"
ok,xda masalah,,saya betul2 layan dia macam kawan
tapi bila dah layan,dah orang cakap kita permainkan perasaan orang pula..
dah orang benci+kutuk2 saya pula,
Cute Emoticons
sedih bila orang buat macam tu..apala salah+dosa saya dengan kaum adam
yang selalu buat keadaan jadi complicated..
aitsss!! jadi nak saya wat apa??
jadi perempuan layannnnn ja????
Cute Emoticons

hehe,,kalau macam tu saya minta maafla awal2
andai diberi pilihan,,saya akan pilih jadi sekuntum mawar yang cantek
Animated Gifs
walau cantik dipandang,tapi amat payah untuk disentuh..
dirinya dilindungi dari duri-duri yang amat tajam..
macam tu juga dengan saya..
CINTA saya bukan macam kek sedapEmoticons
senang2 orang nak miliki+mam sekali dah habes dah! hehe~
Cute Emoticons

bagi saya,cinta tu hanya orang yang betul2 memahami+menghargai
erti CINTA YG SEBENAR saja layak memilikinya
mcm prinsip dalam hidup saya,,insyaALLAH..
kalau boleh,saya nak CINTA PERTAMA itulah akan jadi SUAMI saya nanti
kalau boleh la,,hal2 jodoh dan pertemuan bukan kuasa saya nak menentukan..
semuanya di tangan ALLAH..
saya pasrah ja atas ketentuanNYA..
Cute Emoticons

soo~ antara SETIA dan LAYANNN JA..
mana yang lebih baik???????????
semuanya di tangan anda,saya yakin anda lebih bijaksana
dalam menentukan hidup masing2..
terserah pada diri anda+tiap insan punya pendapat yang berbeza
Cute Emoticons

mungkin juga ada hikmah jadi perempuan layannn jaa~
bukan bermaksud CINTA dia cinta murahan..
TIDAK SAMASEKALI!!
cuma,,mungkin di situlah kita dapat mengenali lagi dalam sifat manusia
yang berbagai ragam..
Cute Emoticons
and mungkin juga,mecari yang TERBAIK antara yang TERBAIK..
INSAYAALLAH,,saya doakn kita sama2 dapat yang TERBAIK dalam hidup..
..AMIN..

by love from me:
Love Emoticons
arinah

No comments: