Friday, August 13, 2010

D.I.A


Anybody home?!!
Love EmoticonsHey my lovely Diary,Emoticons
i just want to share my little voice of my heart. .
hanya kau saja diaryku, "teman teristimewa" untuku berkongsi kata2 hati..
aku tahu..aku bukan seorang yang matang dalam menempuh hidup niEmoticons
bukan juga seorang yang kuat dalam menempuh liku2 kehidupan
aku x mampu nak berdiri sendirian dalam hadapi sesuatu masalah
aku bukan wanita yang sempurna,,tak sempurna!
tapi..aku ada kekuatan kerna orang disekeliling
yang sentiasa hulurkan tangan di saat aku tersungkur

Dia banyak mengajar aku hakikat tentang kehidupan
mengajar aku erti kesyukuran
mengajar aku menjadi wanita yang kuat dan tabah

Lidah memutar bicara tidak terlintas niat untuk memuja+memuji seseorang
tapi,inilah bicara yang tulus ikhlas lahir dari sang hati kerdil


Aku akui, aku x pernah merasa tentang kesusahan hidup
malahan, nikmat yang melimpah ruah selalu membuatkan aku terleka
aku x pernah fikir tentang orang lain,
yang penting kemahuan ku dapat dipenuhi walau apa cara sekalipun
Emoticons
tapi... dia x,dia sangat berbeza...
saat dia inginkan sesuatu,dia x pernah meminta2..
saat dia idamkan sesuatu, dia hanya pendam dalam hati
dia tahu, dirinya+ kemahuanya x penting..tapi yang penting..
orang2 yang dia sayangi, mak ayah n adik2 Emoticons
saat dia dalam kesedihan,dia masih mampu menyelindungi rasa hati disebalik senyuman
tapi,aku tahu kata2 hatinya,walau bibir x mampu mengungkapkan segalanya
Emoticonssedangkan aku,saat aku rasa sedih+putus asa..
mahu saja aku menangis sepuas2nya dan rasa dunia ni,xda lagi ruang untuk ku berdiri
saat air mata menitis, saat itulah dia selalu bagi semangat untuk ku bangkit semula

tika aku berpakaian baru di pagi raya, Emoticons
sedangkan dia xada pun baju raya baru
alasannya, baju yang lalu pun masih boleh guna lagi..
sedangkan aku, tiap raya wajib ada 3 pasang baju kurung
Emoticonsitu baru baju kurung,x termasuk lagi baju t-shirt n bju len2..
kadang2 sampai mencecah ribuan ringgit mama bayar..
tapi,,aku x pernah terfikir tentang kesusahan+kepayahan mama
bila baju dah berlanbak dalam almari,x mmpu nak pakai..
buang macam tu saja, sedangkan baju tu masih elok+sempurna..


tika aku makan berbuaka puasa dengan juadah yang berlambak
sehingga x mampu nak habiskan, dia hanya makan nasi+kuah saja..
ya Allah,, nasi+kuah saja setiap hari?? Emoticons
Emoticonssedangkan macam2 aku minta belanja dari dia
buka puasa sama2 nanti.. tapi....
dia ikut saja,,x pernah pun nak merungut...Emoticons
andai ku tahu, aku x kan minta apa2 lagi...
dia akan penuhi keinginan orang lain+ sanggup buat apa saja
yang penting orang lain bahagia..
walau terpaksa mengikat perut sekalipun, terpaksa bekerja keras
untuk kebahgiaan orang lain..

masa cuti kat rumah,aku selalu merungut+malas nak wat kerja+tolong mama,
tapi dia x,,walau dia seorang lelaki...dia buat semua kerja2 kat rumah..
kalau boleh,dia xkan benarkan adik2 dia+mama ayah yang wat kerja tu
dia selalu cakap, "inilah tanggungjawab anak sulung"
tapi..kadang2 aku x faham keadaan dia, x faham situasi dia..
selalu marah2 dia sebab dia terlalu sibuk+ jarang ambil tahu pasal diriku

aku terleka dalam hidup ni..Emoticons
mata buta dengan kenikmatan+keselesaan
dan. . x pernah rasa BERSYUKUR

sejujurnya, saat dia hadir dalam hidupku
baru tercelik mata memandang kebenaran+hakikat kehidupan
malahan,terasa diri x layak untuk dirinya

dialah MOHD.SHAFIQ ULKASEH..

Emoticons
terima kasih atas segalanya
Emoticons

by love from me:
Love Emoticons
arinah

Read more...

Saturday, August 7, 2010

~I.K.H.L.A.S (:




Animated Gifs Dear Diary,Emoticons
Rina ada smthng nk share dgn awk dairyku :]
Semalam masa pegi soft skill a.k.a kemahiran insaniah
terpaku mata lihat satu ayat ni..
Cute Emoticons

HAVE YOU EVER DONE THINGS OUT OF KINDNESS,
WITHOUT THINKING OF REWARDS AND RECOGNITION?

erm,,actually susah nak jawab persoalan ni..Cute Emoticons
sebab ia merujuk pada hati n keikhlasan kita
tapi... Honestly..Rina bukan orang macam tu..
Animated Gifs
dan x pernah.. XPERNAH!!Cute Emoticons
xpernah rina lakukan sesuatu dengan BETUL2 IKHLAS
Cute Emoticonsserious!,, Rina x pernah ikhlas...
walau ikhlas dengan manusia,,buat kerja amal+tolong orang ramai+
tolong mama bersihkan rumah+ masak...n semua tu la
MSN Moods
Rina IKHLAS buat semua tu tapi.....
x IKHLAS pada ALLAH..Emoticons

Di sebalik semua tu,, Rina masih berharap pada GANJARAN PAHALA..Love Emoticons
walau hanya niat untuk kebaikan pun Allah dah bagi pahala..
sedangkan ALLAH x pernah pun minta balasan apa2
cuma minta hamba2NYA ikut perintahNYA dan tinggalkan laranganNYA...
tapi..e2pun Rina x boleh nak ikut 100%.
Love Emoticons
Keikhlasan manusia susah kita lihat..
ia bagai semut hitam yang berjalan2 dalam kegelapan malam..
hanya ALLAH saja yg tau...

Sebelum ni Rina ada share pasal impian Rina..
tapi,,bila2 fikir balik..
Rina malu sgt3!! Malu~!! Cute Emoticons
Love Emoticons Rina malu pada Allah..
Banyak sangat yang Rina minta...
Banyak sangat impian Rina.... Love Emoticons
sedangkan dosa2ku menggunung+sering dibuai kelalaian dunia..
adakah rina layak untuk memohon padamu ya Allah?
Emoticons
just Doa+Usaha+Tawakal..Love Emoticons
InsyaAllah..ALLAH itu maha pemurah lagi maha penyayang...

HambaMU ini x akan berhenti untuk berdoa+berusaha..Love Emoticons
Rina sandarkan saja pada takdir..
Biarlah Allah saja yang menentukan,Allah lebih tahu apa yang TERBAIK utk diri saya,,
Emoticons
dan semoga Allah meredhai segala impian dalam hidupku..
Love EmoticonsAMIN3~ :))

by love from me:
Love Emoticons
arinah






Read more...

Thursday, August 5, 2010

bersedia kah kita??

Animated Gifs
Dear Diary,Animated Gifs

pejam celik pejam celik

x lama lagi nk smbut bulan ramadhan kn?
Animated Gifs

Ahlan wasahlan ya Ramadhan :)

Animated Gifs Animated Gifs
syukur Alahmdulillah rasa x sbr nak posa Cute Emoticons

tadi msa mam tgh hari
Frog Emoticons
duk mam smbil tgk tv kt ruang tamu tgk rncgn "Hidayah" Animated Gifs

hehe, adalah sdikit sebanyak makanan rohani dan iman
Animated Gifs
sebagai peringatan untuk kita semua.. Cute Emoticons
Animated Gifs
ustaz pesan, kalau boleh

masa sebelum posa ni la kita urus semua dulu

Animated Gifs beli baju raya ..... Animated Gifs Animated Gifs

Animated Gifs kasut raya.. Animated Gifs Animated Gifs
permaidani baru....Animated Gifs
n semua persiapan la,hehe.. tapi jangan membazir pula Cute Emoticons

Alhamdulillah,kitorang dh lama dh shoping raya dgn mama ari tu


Ustaz cakap nanti bila dh msuk bulan puasa boleh fokus dgn ibadah kita :)

daripada kita kejar jualan murah last2 puasa nanti,
Frog Emoticons

tertinggal pula "jualan murah" yang Allah promosi pada kita

rugi tau!~ mana tau ibadah puasa kali ni

adalah yg terakhir utk kita..
sapa tau kan?? Cute Emoticons

Harap2 puasa ibadah kali ni adalah puasa yang terbaik dalam hidup kita!~

dan sebenarnya.. rina rndu cgt3!~ nk balik rumah..
Animated Gifs
i miss mummy daddy so much~ Cute Emoticons

puasa kat rumah lain..

selalu kalau kt rumah, ktorng x kn tnggal "sajian utama" berbuka

iaitu. . . AMBUYAT la..

satu jenis mknnan tradisional sabah espcially for us kaum BRUNEI. .

srrrppp~!! memang mnyelerakan masakan mama :))
Animated GifsAnimated GifsAnimated GifsAnimated Gifs
sbb tu rndu rumah sbenarnya,,hehe

tapi ada exam lagi lo0 before raya..

exam xkn mematahkan semangat! sebaliknya makin bersemangat!!

yeaahhhh!!! exam!!
Cute Emoticons wish me luck ya...

i'll do de best! even exam lagi 3 mnggu
tapi....worried sgt3, tkut x smpat buat perfect preparation Cute Emoticons

so mulai saat ni insyaAllah,,sempena bulan Ramadhan yg penuh berkat
saya akan terus melangkah kehadapan.. Animated Gifs
Animated Gifsanwei,rasanya sampai stakat ini sajala ya diaryku syg....Animated Gifs

daaa~ :))

by love from me:
Animated Gifs
arinah



Read more...