Friday, August 13, 2010

D.I.A


Anybody home?!!
Love EmoticonsHey my lovely Diary,Emoticons
i just want to share my little voice of my heart. .
hanya kau saja diaryku, "teman teristimewa" untuku berkongsi kata2 hati..
aku tahu..aku bukan seorang yang matang dalam menempuh hidup niEmoticons
bukan juga seorang yang kuat dalam menempuh liku2 kehidupan
aku x mampu nak berdiri sendirian dalam hadapi sesuatu masalah
aku bukan wanita yang sempurna,,tak sempurna!
tapi..aku ada kekuatan kerna orang disekeliling
yang sentiasa hulurkan tangan di saat aku tersungkur

Dia banyak mengajar aku hakikat tentang kehidupan
mengajar aku erti kesyukuran
mengajar aku menjadi wanita yang kuat dan tabah

Lidah memutar bicara tidak terlintas niat untuk memuja+memuji seseorang
tapi,inilah bicara yang tulus ikhlas lahir dari sang hati kerdil


Aku akui, aku x pernah merasa tentang kesusahan hidup
malahan, nikmat yang melimpah ruah selalu membuatkan aku terleka
aku x pernah fikir tentang orang lain,
yang penting kemahuan ku dapat dipenuhi walau apa cara sekalipun
Emoticons
tapi... dia x,dia sangat berbeza...
saat dia inginkan sesuatu,dia x pernah meminta2..
saat dia idamkan sesuatu, dia hanya pendam dalam hati
dia tahu, dirinya+ kemahuanya x penting..tapi yang penting..
orang2 yang dia sayangi, mak ayah n adik2 Emoticons
saat dia dalam kesedihan,dia masih mampu menyelindungi rasa hati disebalik senyuman
tapi,aku tahu kata2 hatinya,walau bibir x mampu mengungkapkan segalanya
Emoticonssedangkan aku,saat aku rasa sedih+putus asa..
mahu saja aku menangis sepuas2nya dan rasa dunia ni,xda lagi ruang untuk ku berdiri
saat air mata menitis, saat itulah dia selalu bagi semangat untuk ku bangkit semula

tika aku berpakaian baru di pagi raya, Emoticons
sedangkan dia xada pun baju raya baru
alasannya, baju yang lalu pun masih boleh guna lagi..
sedangkan aku, tiap raya wajib ada 3 pasang baju kurung
Emoticonsitu baru baju kurung,x termasuk lagi baju t-shirt n bju len2..
kadang2 sampai mencecah ribuan ringgit mama bayar..
tapi,,aku x pernah terfikir tentang kesusahan+kepayahan mama
bila baju dah berlanbak dalam almari,x mmpu nak pakai..
buang macam tu saja, sedangkan baju tu masih elok+sempurna..


tika aku makan berbuaka puasa dengan juadah yang berlambak
sehingga x mampu nak habiskan, dia hanya makan nasi+kuah saja..
ya Allah,, nasi+kuah saja setiap hari?? Emoticons
Emoticonssedangkan macam2 aku minta belanja dari dia
buka puasa sama2 nanti.. tapi....
dia ikut saja,,x pernah pun nak merungut...Emoticons
andai ku tahu, aku x kan minta apa2 lagi...
dia akan penuhi keinginan orang lain+ sanggup buat apa saja
yang penting orang lain bahagia..
walau terpaksa mengikat perut sekalipun, terpaksa bekerja keras
untuk kebahgiaan orang lain..

masa cuti kat rumah,aku selalu merungut+malas nak wat kerja+tolong mama,
tapi dia x,,walau dia seorang lelaki...dia buat semua kerja2 kat rumah..
kalau boleh,dia xkan benarkan adik2 dia+mama ayah yang wat kerja tu
dia selalu cakap, "inilah tanggungjawab anak sulung"
tapi..kadang2 aku x faham keadaan dia, x faham situasi dia..
selalu marah2 dia sebab dia terlalu sibuk+ jarang ambil tahu pasal diriku

aku terleka dalam hidup ni..Emoticons
mata buta dengan kenikmatan+keselesaan
dan. . x pernah rasa BERSYUKUR

sejujurnya, saat dia hadir dalam hidupku
baru tercelik mata memandang kebenaran+hakikat kehidupan
malahan,terasa diri x layak untuk dirinya

dialah MOHD.SHAFIQ ULKASEH..

Emoticons
terima kasih atas segalanya
Emoticons

by love from me:
Love Emoticons
arinah

No comments: