Monday, December 13, 2010

soal hati

Dear Diary

Benar kata orang cinta itu buta

Ya memang buta..sampai sekarang mata masih x mampu melihat

Kenapa sebenanrnya aku memilih dia dan bukan kamu

Maaf..aku x mampu nak menjawab

Dan memang sebenar2nya..aku memang x mampu nak menjawab pertanyaan tu

Dari dulu lagi aku cuba cari jawapan..tapi sampai saat nie

Masih x dapat jawapan tu..

sebab cinta itu terlalu buta untuk melihat kebenaran

Cinta sejati tak kan memilih paras rupa,apatah lagi harta kekayaan..

Nope,cinta aku bukan untuk itu..aku rasa mungkin itulah jawapan yang paling sesuai

Kenapa sampai sekarang..aku memilih dia..bukan kamu

Maafkan aku,andai diberi pilihan antara putera raja

ataupun orang yang hidup susah demi sesuap nasi

Aku x kan memilih putera raja sebab orang yang

susah kuat berusaha demi kebahagiaan hidup

Tapi putera raja hanya mewarisi harta tanpa usaha ..

Teringat saat hari jadiku dahulu, kamu telefon mummy n daddy

minta tempahkan kek coklat yang memang besar dan mahal

dan dengan bangganya kamu bagi kek tu depan orang ramai..tapi dia x..

dia snaggup kerja cat rumah orang n beli kek kecik ja, x mahal pun dalam harga 2.50

entah kenapa hati hanya memilih kek kecik tu..sebab dapat rasa kemanisan keikhlasan dan usaha

itupun adik dia yang bagitau,demi sepotong kek yang kecik..

dia x kan pernha meminta2 dengan sesiapa sebaliknya berusaha sungguh2

tapi..kenapa ek?sampai sekrang orang masih x faham2..

kenapa sampai sekarang orang masih memeprsoalkan soal hati dan perasaan

kenapa sampai sekarang orang sekeliling benci..aku tahu..

dia x sehensem mana pun,dia hidup sederhana,malahan antara kami memang sangat2 jauh berbeza

apa yang dia minat,itulah yang aku benci..dan apa yang aku benci..itulah yang dia suka..

ya..betul..kami x sama..memang berbeza sangat3..orang x kan percaya yang aku nie kekasih dia

memang orang x kan sangka dia pilih orang macam aku..

tapi..entahlah..apa yang dia suka..aku belajar untuk menyukai dan buang segala rasa benci..

apa yang aku suka..dia belajar untuk menerima..walaupun hakikatnya amat payah..

satu perkara yang aku sedari..kami saling melengkapi..dan belajar untuk memahami..

awak..cinta tu memang x memilih sesiapa..cinta tu bukan untuk dipaksa2..

andai hati sudah mencinta sesorang..memang susah untuk kita hapuskan segalanya

biarlah orang menghina sini sana,orang mempersoalkan segala2nya..

aku dah lali semua nie..dah sebati dalam hidup dari dulu lagi..

tapi..sedikit pun x mampu nak menggoyanhkan perasaan aku pada dia

dia x sempurna tapi cukup sempurna di mata hatiku

dia x hensem pun tapi cukup menyejukkan mata memandang

dia memang ganas dan garang pada zahirnya tapi sebenarnya dia cukup lembut pada hatinya

dia memang x pandai nak bergaya macam orang lain tapi bagiku sudah memadai sekadar apa yang ada

walau orang cakap kepala botak,perut boroi,gaya entah apa2,cakap pun macam orang x betul tapi..

walau siapa pun dia..walau dia buruk macam mana pun..

dia tetap dia..dia x sama macam orang lain..dan hati tetap memilih dia

maafkan aku..dan hanya hati nie yang tahu dimana keistimewaan sebenar2nya dirinya

dan hanya hati nie ja yang tahu jawapan kenapa aku memilih dia bukan kamu

jangan persoalkan hati dan perasaan andai aku memilih dia bukan yang lain

No comments: