Wednesday, July 18, 2012

Andai ini takdirku. . .

 بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم 

Dear Diary,
kalau dulu tiap kali hujan datang
aku selalu pejam mata sambil dengar bunyi setiap titisan hujan
dan hari ni titisan hujan tu datang lagi
terhembus nafas, sambil mengenggam erat tangan
perlahan titisan hujan membelai hati dan jiwa supaya
jadi seorang yang sangat SABAR dan TABAH
ya, aku tau aku kena kuat kuat hadapi semua ni..
biarlah Allah tentukan segalanya
mengatur segalanya,
tapi ku mohon, jauhkanlah dari segala kekecewaan hati
ku mohon jadikan aku seorang yang pasrah menerima segala takdirMU
jadikan aku seorang yang kuat yang dapat menempuh segala ujianMU
jadikan aku seorang yang tabah yang dapat terima segala dugaanMU
dan ku mohon jadikan aku seorang yang sangat sabar untuk menempuh segala penderitaan yang ada..
Ya Rabbi, hanya tempat mu aku memohon perlindungan 
dari niat2 jahat yang sentiasa inginkan kehancuran
aku percaya, tulang rusuk itu xkan pernan tertukar
walau badai yang hebat melanda, tapi kesabaran ku tetap menggunung setinggi langit
aku bersabar setiap apa yang terjadi. sabar. sabar. sabar.

Andai ini takdirku, aku redha.

  

2 comments:

Gadis Kampung said...

CUTEnyer header dia..

rynna said...

aik, x sngka ada pelawat hehe dah berhabuk dah blog ni dekt setahun x update, tapi hari ni tedetik nk updte entry n rs nk renovate blog. btw thnks :)